Saturday 31 October 2009

Ust. Mohd Shauqi Sambut Kelahiran Anak Pertama

Kaherah, 31 Oktober - Isteri Ust. Mohd Shauqi bin Ismail, Syarifah Nurfatin Aqilah binti Syed Abdul Rasyad Assagaf, telah selamat melahirkan cahaya mata pertama. Sehubungan itu, Yang Dipertua (YDP) Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM), Ust. Mohd Shahdan bin Abu Bakar beserta rombongan kepimpinan BKKIMM dan diiringi isteri pegawai anak Melaka di Mesir telah berkunjung ke rumah pasangan tersebut di Syari' Mahkamah, Hayyu Sabi'e mengucapkan tahniah, semalam. Bayi seberat 2.7 kilogram itu selamat dilahirkan di Hospital Taufiqiah, 'Abbas 'Aqat pada 28 Oktober lalu jam tiga pagi. Bayi tersebut telah diberi nama Syarif Mostafa bin Mohd Shauqi.

Ketika kunjungan, bapa si bayi, Ust. Mohd Shauqi tidak dapat menyembunyikan perasaan gembira beliau. "Terdengar sahaja tangisan dia (Syarif Mostafa) semasa menunggu di luar bilik bersalin, hati saya tiba-tiba rasa berbunga, gembira yang amat dan bersyukur," ujar beliau ketika menceritakan perasaan beliau saat menjadi seorang bapa.

Ditanya tentang jadual kelas pengajian beliau di Wisma Melaka, beliau berhasrat untuk meneruskan kelas tersebut seperti biasa, mengikut jadual. "Saya ada juga berfikir tentang itu, kelas saya kita teruskan seperti biasa, kalau tangguh-tangguh saya risau nanti tidak habis. Apa pun, bergantung kepada keadaan esok (hari ini)." Semoga kehadiran Syarif Mostafa dalam keluarga beliau menjadi pendorong dan pembakar semangat beliau dalam meneruskan perjuangan.




Ralat: Beberapa kesalahan ejaan nama telah dibetulkan semula oleh admin.

No comments:

Post a Comment