Monday 12 December 2011

PROGRAM PENJAGAAN KESIHATAN PADA MUSIM SEJUK
Sesi taklimat yang menarik disampaikan oleh Saudara Nazmi
   10 Disember , Surau Wisma Seri Melaka, Kaherah. Unit Kebudayaan, Kesenian dan Sukan ( UKKS )Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir ( BKKIMM ) sesi 2011/2012 telah menganjurkan Program Penjagaan Kesihatan Pada Musim Sejuk. Majlis bermula pada jam 7.10 malam dan berakhir pada jam 9.30 malam ini telah dihadiri kira-kira 35orang mahasiswa/wi anak Melaka daripada kalangan pengajian Islam dan perubatan.

Qasidah secara beramai-ramai

Program bermula dengan ucapan alu-aluan daripada pengerusi majlis dan majlis diteruskan dengan penyampaian ceramah  penerangan kesihatan oleh penceramah saudara Nazmi bin Mohammad, beliau merupakan mahasiswa perubatan Ain Syam tahun 5 dan juga sebagai Pengerusi Jawatankuasa Penghuni ( JKP ) Asrama Rumah  Melayu Abbasiah (ARMA).

Mahasiswa mendengar dengan tekun dan ceria
   
Sebelum program berlangsung,Unit Kebudayaan,Kesenian dan Sukan ( UKKS ) telah mengadakan majlis bacaan qasidah sempena memuji Nabi Muhammad s.a.w bermula selepas solat Maghrib hingga azan Isyak. Majlis bacaan qasidah ini telah dipimpin oleh Ust. Muhammad Fauzie bin Bashah selaku ketua Unit Biah Solehah di bawah Unit Dakwah BKKIMM.
Mahasiswi turut tidak melepaskan peluang.

Alhamdulillah,sedikit sebanyak dari majlis penerangan kesihatan ini dapat membuka mata mahasiswa/wi tentang kepentingan menjaga kesihatan terutamanya pada musim sejuk yang telah tiba. Majlis diakhiri dengan penyampaian cenderahati sebagai tanda kenang-kenangan daripada UKKS BKKIMM melalui YDP BKKIMM sesi 2011/2012, Dr Amir Al-Amin Bin Mustaff.

BKKIMM terus bergerak.
BKKIMM milik semua.

No comments:

Post a Comment