Friday 28 April 2023

[ LAPORAN | BKKIMM KOMITED MENCARI SOLUSI - PERTEMUAN WAKIL PIMPINAN BKKIMM BERSAMA ILMAM ]





  Pada 19 Mac 2023 bersamaan dengan hari Ahad, Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM) telah menghantar seorang wakil untuk  mengadakan satu pertemuan bersama wakil ILMAM Melaka, iaitu Ustazah Siti Hajar binti Razali di Melaka.


  Pertemuan tersebut didahului dengan pengenalan dan perkembangan berkaitan pergerakan umum di kedua-dua pihak. Kemudian, disusuli dengan penerangan beberapa objektif pertemuan tersebut diadakan.  

Di samping itu, peringkat wakil BKKIMM mengambil peluang berkongsi beberapa permasalahan yang berlaku dalam kalangan anak Melaka yang berada di Mesir. Hal ini bertujuan untuk mendapatkan dan mencapai solusi yang terbaik melalui medium bertukar pandangan di antara kedua belah pihak. 

Hasil dari pertemuan ini, peringkat BKKIMM berharap agar hubungan di antara BKKIMM dan ILMAM Melaka terus diperkukuh dan saling berganding bahu dalam mencari solusi terbaik bagi menyelesaikan permasalahan yang berlaku dalam kalangan anak Melaka. 
 
Akhirnya, terima kasih diucapkan kepada Ustazah Siti Hajar binti Razali selaku wakil ILMAM Melaka kerana sudi meluangkan masa menghadiri jemputan pertemuan bersama wakil BKKIMM dan menyambut baik pertemuan dengan lontaran pandangan dan solusi kepada beberapa permasalahan yang berlaku. 

Semoga dengan berbekalkan idea dan solusi hasil daripada pertemuan ini dapat membantu dan menambah baik pergerakan BKKIMM di samping membuktikan bahawa BKKIMM sentiasa mencari jalan dengan komited dan berkebajikan dalam membantu ahli menyelesaikan sesuatu permasalahan.

"Mahasiswa Bersatu, Dakwah Bermutu"
"Memurnikan Pemikiran, Melestarikan Kesatuan"

#SetiaBersama
#BersamaBersatu


Disediakan Oleh: Jabatan Setiausaha Agung sesi 2022/2023

No comments:

Post a Comment