Monday 27 February 2023

[ LAPORAN | PROGRAM TAAKHI ZON D: BICARA ISRA' MIKRAJ ]



KAHERAH, 18 Februari 2023 : Isra' Mikraj merupakan salah satu peristiwa yang sangat penting dalam sejarah Rasulullah SAW yang wajib diketahui oleh umat Islam sebagaimana yang telah disebutkan bukti-buktinya di dalam al-Quran al-Sunnah . 

Oleh itu, peringkat Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir telah mengambil peluang untuk meribat hati anak-anak Melaka di samping menghidupkan dengan amalan-amalan yang baik dengan mengadakan program ini kerjasama bersama dengan BKAN Taakhi Zon D , iaitu Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir (BKASM), Badan Kebajikan Mahasiswa/i Pahang (BKMIP) dan Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta (DPM) .




Program ini telah diadakan selama sehari dan turut dihadiri oleh ahli BKAN Taakhi Zon D bertempat di Musolla Darul Ehsan, Hayyu Asyir.

Program bicara ini telah dimulakan dengan solat maghrib dan solat hajat secara berjemaah . Kemudian diteruskan lagi dengan alunan qasidah dan seterusnya pembentangan kitab Bicara Isra' Mikraj yang disampaikan oleh Ustaz Muhammad Izzudin bin Muhaiyat, merupakan Penasihat Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta sesi 2021/2022. 




Semoga program ini dapat menambahkan thaqafah dan menguatkan rohani kepada semua mahasiswa dan mahasiswi disamping mengeratkan lagi hubungan sesama ahli BKAN Taakhi Zon D, insya-Allah.

"Mahasiswa Bersatu, Dakwah Bermutu"
"Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan"

#BersamaBersatu
#SetiaBersamaTaakhi
#SatuFikrahSatuAmal

Disediakan oleh :
Setiausaha Agung (Ketua Unit Pendaftaran dan Muhafazah)
Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir sesi 2022/2023

No comments:

Post a Comment