Tuesday 24 October 2023

[ LAPORAN RASMI | MESYUARAT TERGEMPAR : PEMAKLUMAN AHLI JAWATANKUASA KHAS BKKIMM ]


Firman Allah SWT: 

وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَب َرُوا ۖ وَكَانُوا بِآيَاتِنِنَا

Maksudnya: "Dan Kami jadikan di antara mereka beberapa orang pemimpin, yang akan memimpin umatnya masing-masing kepada hukum-hukum agama Kami, selama mereka sabar (menjalankan tugas ini) dan mereka tetap yakin dengan ayat-ayat keterangan Kami."

(Surah al-Sajdah: ayat 24)

Pada 21 Oktober 2023, telah berlangsung Mesyuarat Tergempar BKKIMM yang bertempat di Dewan Faiz Petra, Wisma Tengku Mahkota. Mesyuarat tersebut didahului dengan pembentangan laporan gerak kerja umum dan laporan kewangan tahunan yang dipengerusikan oleh Yang Dipertua BKKIMM sesi 22/23, Ustaz Umar Muhammad bin Ridzuan bersama Ustaz Muhammad Akmal bin Razali, selaku Setiausaha Agung BKKIMM sesi 22/23.




Mesyuarat tergempar tersebut diadakan bertujuan untuk membincangkan beberapa permasalahan secara bersama antara kepimpinan dan ahli. Oleh yang demikian, hasil daripada penilaian dan penelitian, Ahli Jawatankuasa Tertinggi (AJKT) BKKIMM sesi 22/23 telah membawa satu usul tergempar sebagai solusi kepada permasalahan yang telah dikemukakan. Usul tersebut telah dibawa oleh Ustazah Siti Mariam binti Mohamed Ishak selaku Timbalan Ketua Hewi (Unit Perancang & Panitia) BKKIMM sesi 22/23 sebagai wakil barisan kepimpinan dengan matan usul:

"MEWUJUDKAN AHLI JAWATANKUASA KHAS BAGI MELAKSANAKAN GERAKAN KERJA SERTA MENJAGA BKKIMM DENGAN BERPANDUKAN UNDANG-UNDANG TUBUH."



Usul tersebut telah dibahaskan dalam mesyuarat dan dipersetujui dengan jumlah majoriti ahli BKKIMM yang hadir ke mesyuarat tersebut. Oleh itu, pimpinan dan seluruh ahli BKKIMM telah bersetuju dengan penubuhan Ahli Jawatankuasa Khas (AJKK) BKKIMM yang diketuai oleh Ustaz Muhammad Ismail bin Samsudin selaku Pengarah AJKK BKKIMM. 

Mesyuarat tersebut diakhiri dengan kalam penggulungan daripada YDP BKKIMM sesi 22/23 dan ucapan sulung daripada Pengarah AJKK BKKIMM berserta pemakluman taakhi baharu iaitu:

ZON TAAKHI A

1. Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM)

2. Keluarga Pelajar Kelantan Mesir (KPKM)

3. Majlis Kebajikan Keluarga Kedah (MKKK)





Semoga dengan pelantikan AJKK yang baharu ini dipermudah dan dipandu Allah SWT dalam menjaga bahtera BKKIMM disamping menjayakan dan meneruskan dakwah Islam khusus anak Melaka seluruhnya.
"Memurnikan Pemikiran, Melestarikan Kesatuan"
"Mahasiswa Bersatu, Dakwah Bermutu"

#BersamaBersatu
#SetiaBersama

Disediakan oleh: Setiausaha Agung BKKIMM sesi 2022/2023


3 comments:

  1. Semoga Allah memberi kemudahan kepada pergerakan bkkimm.

    ReplyDelete
  2. Semoga dipermudahkan urusan sahabat ii semua 🤲🏻

    ReplyDelete
  3. Semoga nusrah Allah sentiasa menaungi BKKIMM Amin Ya Rabbal alamin

    ReplyDelete