Saturday 25 February 2012

Jaulah Ikhwah ke Al-Ahram (Jaulah Kaherah)


Pada 11 feb. 2012 Unit Perhubungan Sambutan dan Rehlah Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir  telah mengadakan satu jaulah kaherah iaitu  Giza Al-Ahram.Program ini disertai seramai 15 orang anak-anak Melaka yang diketuai Ustaz  Aidil bin Md Hassim,turut sama Yang Dipertua BKKIMM Dr.Amir Al-Amin bin Mustaff dan timb.Yang  Dipertu Ustaz Khairul Fadli Bin Husin.




Program ini bertujuan bagi merehatkan minda mahasiswa selepas selesai menghadapi peperiksaan penggal pertama serta memupuk semangat ukhwah antara  pelajar-pelajar markas Al-Azhar dan pelajar Al-Azhar selepas masing-masing  sibuk dengan jadual belajar  yang padat .Maka dikesempatan cuti ini dapatlah mereka  meluangkan masa bersama-sama  untuk beriadah.



Antara aktiviti yang dijalankan ialah bersiar-siar disekitar pyramid dan Sphinx,bergambar di panorama pyramid  serta menunggang kuda dan unta di sekitar tersebut.


Program ini berakhir selepas waktu Zohor dan makan tengahari.Pihak UPSR Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir mengharapkan peserta terhibur dengan jaulah tersebut disamping memupuk semangat yang dibawa oleh gagasan  BKKIMM yang kedua iaitu ‘Ukhwah dan Wahdah’.

Disediakan oleh:-
Unit Perhubungan, Sambutan dan Rehlah 2011/2012.
Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir..

BKKIMM terus bergerak,
BKKIMM milik semua..



No comments:

Post a Comment