Saturday 22 October 2011

PERMOHONAN JAMIAH SAR’IYYAH 2012

PERMOHONAN JAMIAH SAR’IYYAH 2012
Seperti yang telah dimaklumi, permohonan baru bagi Jamiah Sar’iyyah Kaherah 2012 kini dibuka. Bagi penerima Jamiah Sar’iyyah sebelum ini, anda perlu memperbaharui permohonan anda bagi tahun ini. Berikut merupakan syarat-syarat permohonan :
1 ) Pemohon mestilah berjaya dan naik tahun dengan tidak membawa sebarang madah atau mata pelajaran iaitu Mumtaz, Jayyid Jiddan, Jayyid dan juga Maqbul dengan lulus semua mata pelajaran.
2 ) Pemohon mestilah merupakan pelajar di Universiti Al-Azhar.
3 ) Permohonan dibuka kepada kuliah pengajian Islam sahaja ( Kuliah Syariah wal Qanun,  Kuliah Usuluddin, Kuliah Bahasa Arab, Kuliah Dirasat Islamiah dan Kuliah Dakwah Islamiah )
Setiap pemohon dikehendaki menyediakan dokumen-dokumen peribadi seperti berikut:
1 ) Tasdiq asal kuliah sessi 2011/2012
2 ) sekeping salinan tasdiq asal kuliah sessi 2011/2012
3) sekeping gambar berukuran passport
4 ) passport
5 ) salinan muka depan passport
Bagi peringkat Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir, pemohon-pemohon diminta untuk menghantar dokumen-dokumen seperti di atas sebelum  1 NOVEMBER 2011 kepada mana-mana AJK Unit Kebajikan berikut :
1 ) Ahmad Syahir bin Md Ismail
2 ) Badrul Amin bin Ashaari
3 ) Nukmal Hakim bin Abdul Shukur
4 ) Farhana Hazwani bte Abu Bakar
Untuk makluman, syarat baru permohonan mengkehendaki pemohon untuk hadir dan mengisi borang sendiri di Jamiah Sar’iyyah. Tarikh untuk setiap pemohon pergi ke Jamiah Sar’iyyah akan dimaklumkan kemudian. Pastikan anda sentiasa mendapatkan makluman terbaru di blog dan Facebook BKKIMM.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh berhubung dengan Ahmad Syahir bin Md Ismail +2012-03036083 bagi ikhwah dan Farhana Hazwani bte Abu Bakar +2014-6976803 bagi akhawat.
Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment