Wednesday 30 November 2011

Majlis Perasmian Unit Hisbah PMRAM Cawangan Melaka


23 nov, Surau Wisma Seri Melaka,Kaherah. Unit Dakwah Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir(BKKIMM) sesi 2011/2012 telah menganjurkan  majlis perasmian Unit Hisbah PMRAM cawangan Melaka. Majlis yang bermula sejurus selesai menunaikan solat fardhu isya’ berakhir pada jam 10 malam ini telah dihadiri oleh ahli-ahli BKKIMM.

Majlis bermula dengan ucapan aluan daripada pengerusi majlis. Majlis diteruskan dengan penyampaian ceramah penerangan hisbah oleh penceramah undangan Ustaz Majdi yang merupakan mantan Ketua Unit Hisbah PMRAM sesi 2010/2011.

Majlis diteruskan lagi dengan penyerahan watikah musyrif kepada musyrif-musyrif yang telah dilantik. Penyerahan watikah telah disempurnakan oleh Yang Dipertua Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir(BKKIMM) sendiri.

Alhamdulillah,sedikit sebanyak dari majlis penerangan ini dapat membuka mata mahasiswa dan siswi yang hadir dalam menghayati kepentingan menjaga keselamatan diri dan sahabat handai di Mesir ini secara kolektif dengan bertemakan ‘Hisbah Tanggungjawab Bersama’.

letak ayat nak disembunyikan plak kat sini

No comments:

Post a Comment