Sunday 1 April 2012

LAPORAN IKATAN MAHABBAH ANAK-ANAK MELAKA (IKMAM'12)



1,2 & 3 Mac 2012 : Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM) telah mengadakan Ikatan Mahabbah Anak-anak Melaka (IKMAM'12).

Tujuan pelaksanaan IKMAM12 adalah untuk mempertaut sera mempereratkan ukhuwwah sesama ahli. Selain itu, program ini juga bertujuan membina kesedaran kepada ahli betapa pentingnya kebersamaan, sokongan dan sumbangan kepada persatuan.Program telah bermula pada 1.3.2012 hari khamis pada waktu malam dimana berlangsungnya majlis perasmian.Dan perasmian telah dilancarkan oleh Saudara Firdaus b. Noh,Setiausaha Agung PMRAM 2011 selaku wakil presiden PMRAM. Dan majlis dimeriahkan lagi dengan kehadiran Spongebob dan Patrick. 




Sempena program IKMAM 12, pelbagai acara telah dijalankan. Pada hari kedua,disebelah pagi seperti biasa kita adakan qiamullail,Muzakarah Berkelompok Gabungan dengan mendiskusikan kitab "Islam Syariat Masa dan Tempat",yang disampaikan oleh Ustaz Hanif b. Haron.Selepas itu pula,forum Bait Muslim "Tepak Sirih vs Kernih" dan di sampaikan oleh Ustaz Hakimi dan Ustazah Dayang.Dan disebelah petangnya,iron chef, who wants to be a daie, jigsaw puzzle dan beauty and the beast telah diadakan selepas solat jumaat.

Keesokan hari pula, pelbagai acara outdoor telah dijalankan. Bagi ikhwah, acara telah dijalankan di Mukhayyam Daim. Bagi akhwat pula, acara outdoor telah diadakan di Nadi Syabab. Selain itu,ada juga pertandingan sampingan yang diadakan seperti Kira Daun,Sweet Moment dan Cabutan bertuah.



Pada program penutup, Saudara Amir Al-Amin b. Mustaff selaku Yang Dipertua BKKIMM melahirkkan rasa kesyukuran kerana program ini berjalan dengan lancar. Seterusnya beliau mengingatkan kepada ahli supaya mempertautkan ukhuwwah sesama ahli serta menghayati konsep usrah sebagaimana yang dianjurkan oleh Islam.

BKKIMM terus bergerak,
BKKIMM milik semua..

Di sediakan oleh :-
Setiausaha Kerja Ikatan Mahabbah Anak-anak Melaka (IKMAM'12).

No comments:

Post a Comment