Friday 2 November 2012

PELANCARAN KEMPEN BIAH SOLEHAH


24 oktober 2012 Unit Biah Solehah (UBS) dibawah Unit Dakwah Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM) telah melancarkan Kempen Biah Solehah. Program tersebut diadakan bertujuan memberi penerangan mengenai lima pembawakan UBS BKKIMM dibawah Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) Pusat.
Program dimulakan dengan Qasidah ahli BKKIMM sementara menunggu ahli yang lain untuk turun ke surau. Seterusnya ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Ahmad Baihaki bin Rashid selaku Naib Presiden 1 merangkap Lajnah Dakwah dan Pembangunan Insan PMRAM yang berjudul "Let's Follow The Prophet". Antara pengisian yang diberi mengenai sirah junjungan Nabi Muhammad S.A.W yang menjadi ikutan kita masa ini. Selain itu, isu semasa yang berlaku pada masa ini antaranya peperangan yang berlaku di negara-negara yang ditindas seperti Burma, Syiria, Palestin dan sebagainya.
Program diteruskan dengan tayangan video yang telah disediakan oleh UBS. Seterusnya pelancaran perasmian Unit Biah Solehah Pmram Cawangan Negeri Melaka yang dirasmikan oleh Ustaz Ahmad Baihaki bin Rashid dan diiringi Yang Di-Pertua BKKIMM Ustaz Khairul Fadhli bin Husin dengan teknikal mengunting tali yang berada di banting UBS.
Program diakhiri dengan jamuan yang telah disediakan oleh ajk Unit Dakwah. Semoga program ini mendapat kesinambungan kepada ahli BKKIMM pada akan datang mengenai pembawakan UBS pada tahun ini. Iaitu 1. Memperkasakan Solat Jemaah 2. Manfaatkan media Elektronik 3. Tautan Ukhwah 4. Pembentukan Fikrah dan Syakhsiah 5. Mengetahui dan Mendalami Sejarah Islam.

"BKKIMM PILIHAN KAMI"
"MEMAJU PRESTASI MEMBUMI BAKTI"   

No comments:

Post a Comment