Wednesday 27 February 2013

Muhadharah Ammah bersama Al-Fadhilatus Syeikh Asyraf Azhar Hamid Hasanain.


Selasa, 19.2.2013 : Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir sesi 2012/2013 dibawah Unit Pendidikan telah mengadakan Muhadharah Ammah bersama Syeikh Asyraf dan muhadharah telah diadakan di Musolla Wisma Seri Melaka.

Oleh itu, majlis yang bermula sekitar jam 8.00 malam itu telah dipengerusikan sendiri oleh Ketua Unit Pendidikan Saudara Mohd Shabaney b. Ahmad Jafri. Di dalam majlis muhadharah bagi mengelakkan ahli Melaka dari hadir tidak memahami apa-apa pihak syeikh telah meminta untuk menyediakan seorang penterjemah iaitu Ustaz Muhammad Daud b. Asyaari, Bendahari Agung merangkap Ketua Unit Kebajikan (BKKIMM).

Selain itu, majlis muhadharah diserikan dengan bacaan qasidah yang disediakan oleh Unit Keseniaan, Kebudayaan dan Sukan (UKKS) sesi 2012/2013 dikelolai oleh Ustaz Mohamad Noralif b. Radani selaku ketua (UKKS). Sambutan daripada ahli sangat menggalakkan dan dapat menarik minat ahli untuk meningkatkan lagi ilmu dan thaqafah mereka. Dan majlis muhadharah telah berakhir pada sekitar jam 10.00 malam.
Kesimpulannya, majlis ini diadakan adalah selari dengan salah satu gagasan Badan Kebajikan keluarga Islam Melaka Mesir pada tahun ini iaitu “Pemantapan Fikrah melalui Thaqafah dan Ilmiah”.

BKKIMM Pilihan Kami!
Pemantapan Fikrah melalui Thaqafah dan Ilmiah
Memaju Prestasi, Membumi Bakti.

Ketua Unit Pendidikan,
Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir
Sesi 2012/2013.





letak ayat nak disembunyikan plak kat sini

No comments:

Post a Comment