UPP BKKIMM 2017. Powered by Blogger.

Tuesday, 19 July 2016

SELANGKAH MENUJU REALITI 2016





MELAKA, 25 Jun 2016 - Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM) telah menganjurkan sebuah program yang diberi nama “Selangkah Menuju Realiti 2016” atau singkatannya SMART’16 dengan bertemakan 'Mahasiswa Holistik Generasi Minda Kelas Pertama’. Program tersebut diadakan khusus bagi pelajar-pelajar yang akan melanjutkan pengajian di bumi Mesir. Antara penekanan objektif pada kali ini adalah memberikan penerangan dan pendedahan kepada peserta mengenai gambaran awal kehidupan di Mesir dan membantu para pelajar dalam memudahkan segala urusan mereka.
  Aturcara program dimulai dengan sesi pendaftaran para peserta seawal jam 7.30 pagi yang telah melibatkan seramai lima belas orang peserta, 4 orang lelaki dan sebelas orang perempuan yang bertempat di Dewan Masjid Al-Azim. Setelah itu, program diteruskan lagi dengan majlis perasmian program yang dirasmikan oleh salah seorang penasihat BKKIMM, Saudari Nur Syazwani bte Saibe dan perasmian tersebut diakhiri dengan penyampaian cenderahati kepada perasmi. Seterusnya, program SMART’16 diteruskan dengan diadakan peperiksaan Pra-Imtihan Qabul bertulis yang melibatkan semua peserta yang hadir.
  Pelbagai modul telah disusun dan dijalankan untuk lebih memberikan kefahaman kepada para peserta melalui beberapa slot dan pengisian bermanfaat yang telah disusun oleh peringkat komuniti pelaksana sepanjang program berlangsung. Antara pengisian yang telah dijalankan adalah slot forum bertajuk "Mesir, Antara Kaca Dan Permata" yang telah disampaikan oleh saudara Khairul Fadhli bin Husin sebagai panel dan saudara Muhammad Hatin bin Mohd Yusof sebagai moderator. Kemudian,pengisian diteruskan lagi dengan slot "Apa, Siapa & Mengapa" yang dikelolai oleh saudara Mohd Shabaney bin Ahmad Jafri. Selain itu, para peserta turut diisi dengan slot penerangan umum mengenai kos perbelanjaan, keselamatan dan kesihatan mahasiswa/wi baru dan juga disusuli dengan modul Gerak Kerja Berkumpulan (GKB). Setelah itu, berakhirnya program pada jam 7.15 malam dengan penyampaian cenderahati kepada para peserta dan diadakan majlis iftar jam’ie.
  Akhirnya pihak komuniti pelaksana program SMART’16 mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua peserta kerana dapat memberikan komitmen yang terbaik sepanjang program dan kami mengucapkan tahniah kepada kalian semua yang bakal melanjutkan pengajian di Mesir dengan harapan agar mahasiswa dan mahasiswi baru dapat mengambil pelbagai manfaat daripada program yang diadakan ini.

“Mahasiswa Holistik Generasi Minda Kelas Pertama”
"Mahasiswa Berhikmah, Bakti Dicurah"
“BKKIMM TETAP DIHATI”

Disediakan oleh :
Setiausaha,
Selangkah Menuju Realiti (SMART’16)
Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir
Sesi 2015/2016

No comments:

Post a Comment

author
BKKIMM
Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir kini menjangkau usia 40 Tahun dalam memimpin wadah kesatuan anak Melaka sejak 1976. Tahun demi tahun, badai dan ujian yang datang mematangkan dan menguatkan Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN) ini agar terus kukuh dan utuh dalam memimpin wadah ini.