Saturday 22 September 2018

LEAD'18 : MELAHIRKAN MAHASISWA BERPRESTASI TINGGI

KAHERAH, 13 September 2018 – Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM) sesi 2017/2018 telah mengadakan satu program kemahiran yang dinamakan ‘Let`s Do It (LEAD`18) in Skills, Management and Care’ khusus untuk mahasiswa/wi BKKIMM yang bertempat di sutuh Rumah Melaka Sementara (RMS III).

Program dibawah kelolaan komiti LEAD`18 yang diketuai oleh Ustaz Ahmad Solihin bin Ahmad Tamrin Zakry selaku pengarah untuk program kali ini. Program ini berobjektif untuk melahirkan pelapis yang berilmu dan beramal dalam bidang pengurusan kewangan, kemahiran dan kebajikan selari dengan acuan Islam. Sehubungan dengan itu, komiti LEAD`18 ini adalah hasil dari gabungan tiga unit di bawah BKKIMM. Unit-unit tersebut adalah Jabatan Bendahari Agung (Unit Kebajikan) Ustaz Ahmad Solihin bin Ahmad Tamrin Zakry, Unit Ekonomi Ustaz Muhammad Rohaizad bin Mohd Noh dan Unit Perumahan Ustaz Muhammad Hafiz Syakirin bin Mohd Yazid.

Program ini telah berjalan selama tiga hari, dimulakan dengan slot Pengurusan Akaun serta Gerak Kerja Berkumpulan (GKB). Pada hari berikutnya dimulakan dengan slot ‘Health and Care’diikuti praktikal rawatan luka dan patah. Seterusnya slot Pengenalan Alatan Tangan serta praktikal pemasangan lampu dan gas. Di sebelah petang dimulakan dengan slot ‘Deco Stage’ beserta praktikal pemasangan “Backdrop” dan “Rostrum”. Di sebelah malam pula, slot pembentangan Ekonomi Islam vs Ekonomi Kapitalisme. Pada hari terakhir program LEAD`18, telah disambung dengan slot Pengurusan Kewangan Peribadi kemudian program diakhiri dengan slot perasmian penutup yang dirasmikan oleh Ustaz Muhammad Anuar bin Abdullah selaku Yang DiPertua BKKIMM sesi 2017/2018 dan penyampaian hadiah kepada peserta terbaik LEAD`18.

Keberkesanan program LEAD`18 menunjukkan sangat baik di peringkat peserta dengan jumlah 32 ikhwah dan 28 akhawat. Pihak program mengucapkan ribuan terima kasih kepada para peserta yang telah menjayakan program LEAD`18 dan berharap kepada para peserta supaya dapat mengamalkan dengan kemahiran-kemahiran yang telah dipelajari sepanjang program serta dapat menyampaikan ilmu kepada masyarakat suatu hari nanti. 

"Mahasiswa Berthaqafah, Inspirasi Ummah"

“Mahasiswa Rabbani, Membumi Bakti”
“Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan"

#BKKIMMKesatuanKami
#BersamBersatu

No comments:

Post a Comment