Monday 15 April 2013

Talk Show : KEMPEN SOLAT JEMAAH


10 Mac 2013 bersamaan 28 JamadilAwwal 1434H, Badan Kebajikan Keluarga Islam Mesir sesi 2012/13 di bawah Unit Dakwah telah mengadakan "Kempen Solat Jemaah". Tujuan kempen ini diadakan bagi menarik ahli-ahli Melaka agar mengimarahkan surau Wisma Seri Melaka terutamanya pada waktu solat yang lima.
Majlis bermula dengan kehadiran ahli Melaka di surau WSM dan melaksanakan Solat Maghrib berjemaah. Seterusnya Zikir bacaan qasidah Rasulullah SAW yang di ketuai oleh Ustaz Nuralif bin Radani selaku ketua Unit Kesenian, Kebudayaan dan sukan.

Majlis diteruskan lagi dengan Solat Isya' Jemaah, sebelum bermulanya talk show Kempen Solat Jemaah. Penyampain oleh seorang panel yang tidak asing iaitu Ustaz Mohd Farid Faizi bin Azizan dan seorang jejaka moderater Ustaz Muzammil bin Abu Bashar .Pengisian talk show dibahagikan kepada 3 bahagian, bahagian pertama sirah Rasulullah SAW dalam Solat Fardu. Seterusnya Sesi Soal jawab daripada moderater dan Ahli.

Majlis di akhiri dengan perasmian gimik kempen solat jemaah. Semoga program kempen ini dapat memberi suntikan semangat kepada ahli BKKIMM dengan menerapkan "Adab dan Tarbiah" didalam diri seorang mahasiswa\wi islam.

"MEMAJU PRESTASI MEMBUMI BAKTI"
"BKKIMM PILIHAN KAMI"

letak ayat nak disembunyikan plak kat sini

No comments:

Post a Comment